Deklaracja
dostępności |
Dom Pomocy Społecznej
"Kalina" w Suwałkach zobowiązuje się zapewnić dostępność strony
internetowej Domu Pomocy Społecznej "Kalina" w Suwałkach zgodnie
z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych
i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej
www.dpskalina.suwalki.pl
Data publikacji strony internetowej: 18.02.2014 r.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 12.01.2024 r.
|
Status
pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019
r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów
publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Informacja o treściach niedostępnych:
Pliki PDF, DOC itp. redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie
z takich plików i osdadzać teksty bezpośrednio
w serwisie. Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDP użytkownicy
mogą rozpoznać narzędziem OCR. Jedni z takich darmowych narzędzi znajduje
się na stronie OnlineOCR. W przypadku braku możliwości skorzystania z
powyższego rozwiązania prosimy o telefon do jednostki w celu umówienia
się na przeczytanie niedostępnego dokumentu.
Multimedia nie posiadają napisów dla osób głuchych. |
Przygotowanie
deklaracji w sprawie dostępności
Oświadczenie sporządzono
dnia 02.07.2024 r.
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia
02.07.2024 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez
podmiot publiczny.
Pobierz: Raport o
stanie dostępności z GUS
- Raport oceniający, sporządzony za pomocą serwisu: Tingtun Checker
https://checkers.eiii.eu/ (link kierujący do raportu TC https://checkers.eiii.eu/en/pagecheck2.0/?uuid=7160eebf-9525-4d55-a923-244f3cfadf4c
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
|
Informacje
zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów
z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Magdalena Mikołajczyk, adres poczty elektronicznej
m.mikolajczyk@dpskalina.suwalki.pl.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 87 5628506. Tą
samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej
oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej
strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można
także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na
przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości
filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej
żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną
chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę
otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić
formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie
niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego
terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o
tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie
może być dłuższy niż
2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot
publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności
lub alternatywnego dostępu
o informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu
wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw
Obywatelskich bip.brpo.gov.pl/pl
|
Skargi
i odwołania
Nazwa organu odwoławczego: Dom
Pomocy Społecznej Kalina
Adres organu odwoławczego: ul. Pułaskiego 66,16-400 Suwałki
Telefon organu odwoławczego: 87 5628500
|
Dostępność
architektoniczna
Dom Pomocy Społecznej Kalina
posiada 1 budynek zamieszkały przez mieszkańców. Budynek mieszkalny składa
się z 3 kondygnacji. Dla osób na wózkach dostępna jest każda kondygnacja
budynku.
Budynek Domu Pomocy Społecznej Kalina posiada 4 wejścia w tym 3 z podjazdami
dla osób z niepełnosprawnościami. W budynku głównym znajdują się 2 windy
ułatwiające poruszanie się pomiędzy poszczególnymi kondygnacjami budynku.
Toalety w budynkach Domu Pomocy Społecznej są przystosowane dla osób niepełnosprawnych
i znajdują się na każdym oddziale.
Sekretariat znajduje się w oddzielnym budynku. Pokój pracowników socjalnych
znajduje się na II piętrze budynku głównego mieszkańców, możliwość dojazdu
wózkiem przez oddziały lub zgłoszenie dla pracownika (pielęgniarki, opiekunki,
pokojowej, magazyniera) i pracownik socjalny zejdzie na recepcję.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym
i psem przewodnikiem.
W Domu Pomocy Społecznej Kalina w Suwałkach nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla w druku powiększonym dla
osób niewidomych i słabowidzących.
W Domu Pomocy Społecznej Kalina w Suwałkach oznakowano wejścia schodów
i większych przeszkleń dla osób niewidomych
i słabo widzących.
Przed budynkiem głównym funkcjonuje parking, na którym wydzielono i oznaczono
2 miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych.
W Domu Pomocy Społecznej Kalina w Suwałkach nie ma możliwości skorzystania
z tłumacza polskiego języka migowego. |
Inne informacje
i oświadczenia
Adres e-mail organu odwoławczego: sekretariat@dpskalina.suwalki.pl
|
|